måndag 18 februari 2013

Dimman tätnar


Det gula bromsljuset visade sig bara vara toppen på ett isberg av mysterier. Det hela började med att jag såg ett inlägg på boxerville.se kring vilka färger bromsljus och blinkers hade haft på olika tidiga Ghior. Det refererades även till thesamba.com där experter hade åsikter i ämnet.

Givetvis hade jag svårt att låta bli detta trassliga garnnystan och försökte läsa på för att bilda mig en egen uppfattning. Det visade sig inte vara så lätt som jag trodde.

Ovan ser ni fyra bilder. De vänstra är bilder på 56:a Ghior. De högra på 58-59 Ghior. De övre är från Svenska VW’s egna pressbilder. Den undre vänstra är från den tyska filmen ”Immer Die Radfahrer” och den undre högra är min bil fotad 1959.

Begrunda nu dessa bilder. Bloggen gör nu en veckas paus och kommer därefter att återkomma i ämnet. Ghia-experter kan gärna mejla om de har fakta och/eller bilder som kan vara av intresse. Välkomna åter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar