söndag 20 januari 2013

Lowlight chock på Blocket

Under den här tiden var det inte många lowlight coupéer till salu. En expert hävdade bestämt att jag gjorde bäst att importera en från USA, att hitta i Sverige ansågs svårt. Trots det dök två upp samtidigt på Blocket, en cab och en coupé. Jag hörde av mig om coupén och lyckades pricka in en snabb titt när jag passerade Västerås i ett tjänsteärende.

Normalt tycker jag om att ha koll. Att ha full koll på detaljer och prisbild. I detta fall hade jag inte det, istället styrde hjärtat. Även detta var en 90-tals renovering, precis som 356:an. Eftersom jag har en allergi mot spackel och rost lät jag min lilla neodym magnet svepa över karossen och jag kunde konstatera att bilen var värd att fortsätta tittas på. Visst dörrarnas passform var inte perfekt, men det kanske var justerbart. Mekaniken var som man kunde vänta sig av en äldre renovering som körts för lite. Sneddragning vid inbromsning och lite elstrul. Det sista accentuerades av att det låg en utskrift av ett elschema i bagaget. För att sammanfatta det hela: En bil med lagom stora utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar