onsdag 23 januari 2013

Gamla vänner, nya delar och lite tur.

En fördel med att det blev en VW som hobbybil igen var att det fanns ett etablerat kontaktnät. Jag kände mig mycket välkomnad på de VW träffar jag åkte på. Det verkade dessutom vara fler än jag som återupptagit hobbyn efter några års stiltje.

Även de gamla leverantörerna hade jag nu anledning att uppsöka igen. Custom & Speed Parts i Hyllinge fick leverera en låda småplock. Bland annat denna ”striker plate”. De som satt på bilen såg inte ut som original och var dessutom duktigt slitna. I handskfacket låg förvisso en uppsättning nya som förra ägaren köpt, men kvaliteten såg inte övertygande ut. För säkerhets skull köpte jag en stålförstärkt variant från de skånska vännerna istället.

Det mest spännande var nu om det gick att få bättre passform på dörrarna. Faktiskt var det nog det fel som oroat mig mest kring köpet. Det hela gick över förväntan! Dörrarna passade fint efter lite justerande. En lättnad! Återstår bara att justera vänster dörruta något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar